Новий спортбайк Honda вирішить давню проблему і змінить все


Шини — це єдина точка контакту мотоцикла з дорожнім покриттям, що робить їх надзвичайно важливим компонентом. Різниця температур гуми може суттєво впливати на досвід водіння та продуктивність мотоцикла, особливо під час заїздів на треку. Тому Honda працює над рішенням, щоб контролювати температуру передньої шини, використовуючи аеродинамічну конструкцію коліс та гальмівних дисків.

Регулювання температури є основною проблемою для гоночних мотоциклів MotoGP через надзвичайно високу температуру, до якої нагріваються гальмівні диски. Крім того, гонщики підлягають контролю і навіть штрафуються, якщо тиск у шинах не регулюється. Це нове інженерне рішення, схоже, є довгоочікуваним вирішенням цієї проблеми. Ще цікавіше те, що патентні зображення від Honda показують скромний 250-кубовий дорожній спортбайк, що хизується аеродинамічними функціями гоночного рівня.

Підвищена температура шин завдає значної шкоди мотоциклу, особливо гоночним байкам. У MotoGP, через агресивне гальмування, виробники зазвичай використовують карбонові гальмівні диски, які працюють при температурі від 600 °C до 700 °C. Попри різні наявні аеродинамічні відведення, тепло проникає на диски й зрештою в шини, спричиняючи значне підвищення температури гуми й, тим самим, збільшення тиску в шинах.

Це підвищення температури шин може призвести до зниження зчеплення та тяги, помітної втрати структурної міцності, а також потенційно спричинити підвищений знос і навіть розрив шин. Ось чому MotoGP має суворі правила щодо тиску в шинах. Гонщики повинні постійно контролювати тиск у шинах і підтримувати його на заздалегідь визначеному мінімальному рівні; невиконання цього може навіть призвести до штрафів.

Рішення Honda для цієї неминучої проблеми зменшення температури гальм, що передається на шини, продемонстровано в серії нещодавно оприлюднених патентних зображень. Патентні зображення не уточнюють, чи ця функція призначена лише для використання на трасі. Також не вказано, чи є вона придатною для використання на дорогах, попри те, що її демонструють на спортбайку початкового рівня з паралельним здвоєним двигуном, популярному на азійському ринку — CBR250RR. Тим не менш, концепція, що лежить в основі цієї аеродинамічної модифікації, цікава.

Патенти показують величезні гальмівні диски гоночного рівня (імовірно, карбонові, а не сталеві, через підвищену термостійкість перших), які мають шар скульптурного аеродинамічного ковпака колеса, розташованого між диском і унікально розробленим колесом. Цей ковпак призначений для контролю повітряного потоку та відведення тепла від диска. Ці ковпаки коліс виконують дві життєво важливі функції.

Одна з них полягає в тому, що його лопатеподібна конструкція на поверхні, розташована біля диска, допомагає відводити гаряче повітря від окружності колеса. Інша функція забезпечується невеликими виступами (позначеними «90» на патентних зображеннях), які розташовані біля обода колеса, допомагаючи мінімізувати контакт між аеродинамічним ковпаком і колесом. Це допомагає підтримувати постійну повітряну кишеню для ізоляції обода колеса від конвекційного тепла, яке передається від гальма до ковпака колеса. Всі ці ретельно спроєктовані компоненти об’єднуються, щоб запобігти передачі надзвичайно високої температури гальма на обід колеса.


За матеріалами.

By t-100

Вітаю, шановний відвідуваче. Моє ім'я Ілона і я рада зустріти тебе на сторінках сайту Vatra.pp.ua, для якого пишу із суцільним задоволенням, оскільки це максимально відповідає моїм інтересам. Це позитивно, емоційно, сучасно, пізнавально і всебічно. То ж я не бачу жодної причини чому б не продовжувати цим займатися. Сподіваюся тобі теж буде приємно провести зі мною хоча б декілька хвилин часу в пізнавальному контенті Ватри, адже я стараюся і прагну писати високоякісні матеріали, опираючись на багаторічний досвід в копірайтингу.

Вам може бути цікавим