Можливо, однією з небагатьох хороших речей, що вийшли з пандемічного 2020 року, стало поновлене захоплення двоколісним міським транспортом, зокрема велосипедами. Але цей велосипед перед нами не схожий ні на що інше, що зараз є на ринку: справді безпрецедентний, неперевершений продукт.
На початку 2020 року з’явилися перші ознаки проблем, за якими послідувало повне закриття більшості підприємств у зв’язку з міжнародною кризою в галузі охорони здоров’я. Тим, хто все ж таки мусив виходити, але покладався на громадський транспорт, довелося переорієнтуватися, і, як виявилося, виробники електровелосипедів звернули на це увагу.
З 2020 року ми стали свідками неймовірного буму в ніші електровелосипедів. Останні моделі пропонують більший запас ходу, більш технологічні функції, меншу вагу, покращену продуктивність та надійніші компоненти. Недоліком зростання виробництва є збільшення відходів, що стосується кожного сегмента ринку, а не лише електровелосипедів.
Підтвердженням цього зростання відходів є покинуті парки орендованих електровелосипедів або електросамокатів, або жахливий стан тих, що ще не покинуті, які засмічують багато найбільших міст світу. RCYL – це одна з спроб мінімізувати відходи: перший у світі велосипед, виготовлений майже повністю з пластику, та й сам по собі підлягає переробці, і з багатьма генераціями можливих життєвих циклів.
RCYL ще не зовсім вийшов на ринок. На початку цього року виробник пластику Igus та його партнер MTRL оголосили про обмежене виробництво перших 100 одиниць із планами збільшення виробництва пізніше до 1 500 одиниць на рік, якщо буде достатньо інтересу до продукту.
Вперше пластиковий велосипед RCYL був представлений як концепт під назвою igus:bike у 2022 році і з того часу пройшов декілька стадій розробки (включаючи одну стадію, на якій проект було повністю скасовано).
З самого початку igus:bike прагнув, щоб понад 90% деталей були пластиковими, але він все ж таки містив деякі металеві компоненти. Пізніші версії зосереджувались виключно на заміні їх пластиковими аналогами, тому новоохрещений RCYL, прототип четвертого покоління, тепер може похвалитися тим, що він пластиковий на 92%.
Це також неабияке досягнення. RCYL включає пластикове кермо, яке можна налаштувати за остаточним кольором і формою, пластикову раму, пластикові монолітні колеса, пластиковий шків для ременя приводу Gates, пластикові педалі шатуна та колісні підшипники, пластикову коробку передач, пластикову вільну муфту, пластикові важелі гальм та пластикові педалі.
Те, що не є пластиковим, як і раніше, виготовлено з металу та інших матеріалів, таких як деякі болти, світло, шини (тонкі Continental для міської їзди) та дискові гальма.
Всі пластикові деталі виготовляються методом ротаційного формування та лиття під тиском із переробленого пластику. Це перша перемога для планети: для виробництва цього велосипеда Igus використовує пластикові відходи, які інакше забруднювали б наші океани та душили б нашу планету.
Друга перемога для планети полягає в тому, що сам велосипед підлягає переробці після закінчення свого тривалого життєвого циклу, оскільки, звісно, він виготовлений з пластику.
Igus стверджує, що на відміну від більшості велосипедів, виготовлених з алюмінієвого сплаву або інших металів, RCYL є стійким до атмосферних впливів, не потребує технічного обслуговування, міцний, добре поглинає вібрації і, зрештою, дуже легкий, незважаючи на досить масивний зовнішній вигляд. Він не іржавіє, не потребує змащення та постійного регулювання і, по суті, прослужить вам усе життя. Також можлива певна персоналізація. Що тут не любити?
Кажучи про вагу, Igus оцінює, що RCYL важитиме близько 17 кг. Виробник також працює над електричною версією, але оскільки це ще більше ускладнить використання пластикових компонентів, то немає навіть приблизних термінів для прототипу.
Наразі компанія докладає всіх зусиль, щоб вивести на ринок стандартну модель з педальним приводом. Для цього відкрито книгу попередніх замовлень. Бронювання не є обов’язковим, тому ми припускаємо, що попередні замовлення – це більше інструмент для оцінки інтересу, а не спосіб залучити капітал, як це роблять інші стартапи. Проте, немає інформації про очікувану дату доставки.
Спроектований як одношвидкісний міський велосипед без підвіски, придатний для щоденних поїздок або для використання в орендних парках, RCYL стартує за ціною €1 200.
Це правда, за такі гроші сьогодні можна придбати пристойний електровелосипед середнього цінового діапазону, який забезпечить додаткові зручності в пересуванні по місту. Він навіть може мати коробку передач з кількома швидкостями та підвіску, а також деякі інші корисні функції. Але ви не отримаєте такого чистого сумління, знаючи, що зробили дещо корисне для планети, купивши велосипед із переробленого пластику, зроблений на все життя – і навіть більше. Це, безперечно, варіант, який варто мати на увазі, якщо ви належите до екологічно свідомих людей.